Estetik ve Konservatif Diş Hekimliği   Dt. Osman NURSAL med.dent                                   Kadıköy / İstanbul

Estetik Diş Hekimliği

Diş Çürüklerinde Tedavi

Diş Eksikliklerinin Tedavisi

Diş Eti Sağlığı

Hakkımızda

Kaplama  Sonrası Dikkat Etmeniz Gerekenler

Diş / dişleriniz porselen kaplamalar için küçültülüp, şekillendirildi. Aldığımız ölçü laboratuarda bir çok aşamadan geçip daimi proteziniz hazırlanacak. Bu genellikle 10 gün kadar sürecektir. Bu bekleme süresince ufaltılan dişlerinizde çok fazla bir hassasiyet olmaması ve dişlerinizin ağzınızda yer değiştirmemeleri için geçici kaplamalar yapıyor ve ufaltılan dişlerinize geçici bir yapıştırıcı ile bunları yapıştırıyoruz.

Geçicileri yaptığımız malzeme plastiğe benzeyen bir materyal. Bu sebeple ne kendi dişinize ne de yapılmakta olan porselene benziyor. Geçicilerle dişinizde birkaç gün soğuk ve sıcakta ağrı olması çok doğaldır. Dişin ufalan kısımlarının iyileşmesi zamanla olur. Dişetlerinizde de bir kaç gün ağrı, kanama hissetmeniz normaldir. Ağrılarınız şiddetleniyorsa ve aşırılaşıyorsa lütfen bizi arayıp durumunuzdan haberdar edin. Geçicilerin bölgesinde ısırmanızda farklılık olabilir. Çünkü ısırışınız değişmiştir. Beynin buna alışması zamanla olur ilk günlerde diliniz de geçici kaplamanızı yadırgayacaktır. Eğer ısırdığınızda yükseklik, diğer dişlerin temas etmediğini hissediyor veya çiğnemede aşırı ağrınız oluyorsa muhtemelen geçici kaplamanızda yükseklik vardır ve mutlaka sizi görüp düzeltme yapmamız gerekir. Böyle bir durumda bizi hemen arayın.

Geçicilerle geçirdiğiniz süreçte dikkat etmeniz gereken bazı noktalar ;

Geçicinizi yerinden çıkarabilecek yada kırabilecek sert ve yapışkan yiyeceklerden uzak durun. Eğer geçici kaplamanız düşerse diş macunu yardımıyla yapıştırıp acilen bizi arayın. Gerekirse geçicinizi yenileyecek yada tekrar yapıştıracağız. Mümkün olduğunca geçiciyi ağızdan çıkarmadan saklayın. Kaplamasız dişinizde hassasiyet hissetmenizin yanında dişlerde pozisyon değişmeleri de gerçekleşebilir.

Dişlerinizi çok kibarca fırçalayın ve geçici diş bölgesinde diş ipi kullanmayın. Merak etmeyin daimi kaplamanız yapıştırıldıktan sonra tekrar dişipi kullanabileceksiniz.

Geçicilerin rengi, şekli ve formu moralinizi bozmasın daimi kaplamalarınız tamamen farklı, kusursuz ve tam diş renginize uygun olarak hazırlanacaktır.

Dişlerinizin ufaltılıp geçicilerinizin yapıştırıldığı ilk gün sekiz saatte bir Apranax fort yada majezik gibi bir ağrı kesici kullanmanızı tavsiye ederiz. Diğer günlerde de ağrınız oldukça bu ilaçları alabilirsiniz. İlaçlar enflamasyonu azaltıp iyileşmeyi kolaylaştıracaktır.

Geçicilerin yapışkanının sertleşmesi 2 saat kadar sürer bu süre içerisinde lütfen herhangi birşey yiyip içmeyin, ağzınızı çalkalamayın. İki saat sonra bir ağrı kesici alabilir, dişlerinizi fırçalayabilirsiniz.

Porselenleriniz yapıştırıldıktan sonra dikkat etmeniz gereken bazı noktalar ;

Lütfen iki saat herhangi birşey yiyip içmeyin, ağzınızı çalkalamayın. İki saat sonra bir ağrı kesici alabilir, dişlerinizi fırçalayabilirsiniz. 24 saat çok sert gıdalar tüketmeyin.

Yeni dişlerinize alışmanız birkaç hafta alacaktır. Bu süre içerisinde çiğneme zorlukları ve soğuk sıcak hassasiyeti de hissedebilirsiniz. Eğer bir kaç hafta içinde ağrılarınız geçmez, kendi kendine başlayan şiddetli ağrılarınız olursa lütfen bizi arayın.

Porselenlerin ömrü ağız hijyenine bağlıdır. Özenli bir şekilde dişlerinizi fırçalayın, dişipi ve tavsiye edilirse özel protez dişiplerini kullanınız. Dişetlerinde bir hastalık oluşursa köprülerin ömrü oldukça kısalır.

Herhangi bir sıkıntınızda ve sorunuzda bizi aramaktan çekinmeyin. Lütfen bir hafta sonra kontrol için randevu alın.

Çocuklar için Diş Hekimliği

20 Yaş Dişleri

Tedavilerden Sonra Uyarılar

Ağız Hijyeni